fredag 5 oktober 2012

Long time, no blogg..

#projektbarfota

Tror inte jag har haft så här långt uppehåll från bloggandet innan?
Ingen fara, jag är fortfarande här ;)

Veckorna har rullat på fint. Blivit en del springande på lunchen på jobb.
Däremot har jag lyckats vara förkyld och matförgiftad vilket resulterade i en sjukdag med vila, film och soppa.
Inte lätt att hålla sig frisk när alla runt omkring snörvlar och hostar..

Idag är det fredag i alla fall. Ska försöka trycka in ett lunchpass på en halvtimme.

Hur ser din fredag/helg ut?

Google+: View post on Google+



Post imported by Google+Blog. Created By Daniel Treadwell.

13 kommentarer:

  1. Tog ett toksnabbt kortpass igår (3km) och om jag hinner tänkte jag ta ett längre imorron. Försöker komma upp i fart men framförallt få till rätt steg i löpningen.

    SvaraRadera
  2. Ja, snabbare hade jag inte haft något emot att bli. Dessvärre gillar jag inte att ta ut mig ;)

    SvaraRadera
  3. Ett mycket uppskattande långpass i morgon väntas. Siktar på mellan 15-17km :)

    SvaraRadera
  4. +Marcus Henriksson Låter som du kommer vara rätt skönt trött på måndag :D

    SvaraRadera
  5. Tror inte det är någon fara, sprang 11Km igårkväll och är inte mer trött idag än vanligt. Värre blir det väl när jag börjar närma mig 30Km, när du det blir :)

    SvaraRadera
  6. Jag har fortfarande problem sedan 10 dagars inaktivitet pga en segdragen förkylning. Benen är inte med mig längre. Efter 2 km gör det lite ont helt enkelt och pressar jag en km till känns de väldigt stumma på ett osunt vis. En teori jag fått tillkastad mig är att det efter en förkylning alltid blir en kroppslig fördröjning när kroppen måste rensa ut skit som blivit eftersatt under sjukdomen. Men den känns lite väl långsökt.

    Jag vill inte ge upp barfota-löpandet, men det känns inte bra nu. Har sprungit 2+ 6 + 6 + 4 + 2 km sedan tillfrisknandet och det har inte blivit bättre. Snarare går det åt fel håll med känningar ner i hälsenan och vaden.

    SvaraRadera
  7. Sprang ett barfotapass idag, mestadels stigar och lekfullt på alla hinder jag kunde hitta (undviker plana horisontella ytor), 5 km är fortfarande vad vaderna klarar, men jag har heller inte sprungit barofta mer än högst ett pass per vecka senaste två månaderna.

    SvaraRadera
  8. +Robert Nilsson känns det bättre med vanliga skor?

    SvaraRadera
  9. Har inte sprungit i vanliga skor en enda gång på 3 mån så jag vet faktiskt inte. Borde jag testa?

    SvaraRadera
  10. +Robert Nilsson mest som ett experiment. Jag vet ju själv ibland när det är lite kallt ute att man kan spänna sig lite extra vilket kan få musklerna att stelna lite.

    SvaraRadera
  11. .. Vad gäller kyl-teorin bör det ju funka med platta skor också..

    SvaraRadera
  12. Sprang 2,5 på mjukt underlag nu i simtofflorna. Benen gör sig påminda men det blir mer tydligt nu att det inte egentligen är benhinnevärk utan ren muskelvärt i vaderna. Inte speciellt mycket men ändå där.
    Ska bli intressant att se hur benen känns imorgon. Då tänker jag springa 2 på asfalt med skor igen.

    SvaraRadera