måndag 17 november 2014

Lopp till helgen

På lördag är det dags för välgörenhetsloppet Barncancer-Kampen.
Loppet går i Pålsjö Skog i Helsingborg och man springer/går så långt man vill längs en fem kilometersslinga.
Arrangemanget är gratis men arrangörerna ser gärna att man skänker valfri summa till barncancerfonden.

Det som lockade mig var möjligheten att springa ett 6-timmars lopp. Jag har inte avverkat något riktigt långt sedan Lejonbragden i våras så jag kände att det var dags för ett litet äventyr igen.
Det har inte blivit så mycket specifik träning inför loppet. Den senaste tidens förkylningar har också dragit ner på träningen. Jag tror dock att uppehållet kan vara till en fördel då jag känner mig väldigt utvilad och fräsch i kroppen.
Jag kommer troligen köra min 2:1 (jogga/gå) taktik då den funkat bra förr och inte kommer slita alltför mycket på min tämligen otränade lekamen.


Igår tog jag en väldigt lugn runda på ca. 11km (~1h 30min 1:2 jogga/gå) . Jag såg till att gå mycket eftersom det kommer vara min plan till helgen. Jag vet av erfarenhet av tidigare långlopp att min tid inte blir mycket sämre om jag varvar gång med jogg.
Rundan blev i Hoka-skorna och de är suveräna om man ska gå fort.
Däremot tänker jag börja helgens lopp i mina Lunasandaler och se hur långt det funkar.

Detvar mulet men regnade inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar