måndag 14 februari 2011

Bloggen fyller ett år!

...Lite mest för kännedom.  Jag sammanfattade ju det mesta i min summering av 2010. Så detta är mest en heads up.

Jag ska då citera mitt absolut första inlägg i bloggen:

 
Hej! Nu kör vi! Här är första inlägget (av många föroppningsvis) !
(Läs mer HÄR om bloggen)

I förra veckan skrotade jag mina Reebok  promenadskor och snörade på de gamla conversen.

När man börjar vänja fötterna vid hårdare underlag gäller det att börja långsamt.

Jag har ca. 30min promenad till tågstationen enkel resa och jag brukar försöka att i alla fall promenera en av sträckorna varje dag.

Fram till början av  förra veckan har det varit en baggis då de mjuka Reebokdojorna har skämt bort fötterna efter år av dämpning, hålfotsstöd och liknande.

Att återigen gå runt i converse allstars känns ganska OK. Jag blir ganska svettig i dom efter en dag på jobb och nu när det ligger is och snö överallt blir det ganska kallt när man är på väg hem.

Idag är det Söndag och det känns definitivt att man gått i plattare skor. Fötterna ömmar lite, framförallt i främre delen av hålfoten. Det är ingen plågsam smärta direkt utan mer träningsvärk och en uttröttad känsla.

Allt för denna gången!

2 kommentarer:

  1. Jag saknar dina blogginlägg! Känner mig helt alone i barfotavärlden :*(

    SvaraRadera
  2. Tack Dessi! Kul att höra! ja, inte att du känner dig ensam i barfotavärlden alltså.. Det har varit lite tunt med både träning och motivation nu lately.. Ny post idag :)

    SvaraRadera