onsdag 2 februari 2011

Fasta och mer video

Jag har tidigare provat på att fasta. Det passar mig väldigt bra och jag gör det någon gång i månaden. Helt utan någon uttänkt strategi, mest för att jag tycker mig må bra av det. Man kanske kan tycka att det är knäppt att inte vilja äta och att det rent av skulle vara skadligt. Då jag (obs, helt utan konkreta bevis) kan tänka mig att människan överlevt långa perioder utan föda genom årtusenden bör inte ett par dagar utan mat ta död på oss. Sålänge det inte görs allt för ofta ;)

Efter min senaste fasta på 24h kände jag att jag nog kunde pressa det ett dygn, vilket det blev denna gången.

Jag åt sista gången på söndagskvällen runt 19 och första målet efter fastan på tisdagskvällen vid 19-19:30.
Nu är jag ganska säker på att inställningen till viss del gör det möjligt att härda ut. Jag kände dock aldrig av någon extrem hunger, yrsel eller liknande. Det enda jag förtärde var vätska i form av vatten och kaffe. Jag såg till att hålla koll på urinen så att det inte blev allt för mörkt i toan(=uttorkningstecken).

Kan tillägga att jag inte tränade under perioden. Inte för att jag inte orkade utan för att jag inte hade tid helt enkelt :) . Vi hade Hjärt/Lungräddning på jobb sista dagen vilket innebar en del upp och ner på golvet, frustande och pustande. Även en del sprintande för att hinna ikapp tåg och bussar blev det. Jag kände mig allmänt stark och lätt faktiskt :)

Efter det uppskattade videoklippet i förra inlägget gjorde jag slag i saken och reggade konto hos live-videotjänsten Bambuser. Framöver tänker jag försöka livesända klipp från lopp och liknande.

Besök min Bambuser-kanal.

Här är ett smakprov från en söndagsrunda i ett nollgradigt Malmö:

http://bambuser.com/channel/projektbarfota/broadcast/1368675

(tyvärr verkar det inte gå att embedda bambuserplayern på wordpress.com :'( )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar