söndag 7 april 2013

Löpanalys hos Fotkultur

#projektbarfota   #löpanalys   #fotkultur   #barfotalöpning  

Tog det lugnt i veckan efter den ödesdigra turen som gav blodblåsor.
Var innen en sväng hos Roger på Fotkultur.se i onsdags som tittade till min form.

Det var bättre än jag trodde men jag är lite lat när det kommer till att dra upp benen i själva steget. Lat som jag är kan man säga att jag nästan stapplar fram när jag tar mig fram ;)
Det blev att öva på att få upp snabbheten i steget och vara mer aktiv - dra hälen mot ändan så att säga.
För övrigt var hållningen OK. Möjligen en aning upp med bröstet och något mer lutning framåt.

Resten av veckans pass blev korta med fokus på ovanstående.
Nu väntar sängen och i morgon en ny vecka.

Over'n'out.

(Roger är utbildad VivoBarefoot Coach och har koll på barfotalöpning. Ta gärna och sväng förbi butiken vid Davidshall i Malmö. Det ingår en analys vid skoköp dessutom!)

Google+: View post on Google+



Post imported by Google+Blog. Created By Daniel Treadwell.

2 kommentarer:

  1. Man kanske skulle filma sig själv för att se hur steget att ut. Klart att det bästa vore att göra som du och gå till ett proffs.

    SvaraRadera
  2. +Joakim Backman tror det kan vara bra i vilket fall som. Lätt att se om man lutar överdrivet eller sätter i foten för långt fram etc.

    SvaraRadera