lördag 22 juni 2013

Ett år äldre...

Yes. Idag blev man ett år äldre. Om jag blivit visare vete katten dock.
Förra året startade jag en grej som jag tänkte ha som årlig aktivitet - springa mina år i kilometrar.
Livssituationen detta år har inneburit lite mindre fokus på löpningen så årets session fick bli "samlade kilometrar under veckan jag fyller år" - typ..
De sista 14km avverkade jag nu ikväll.

Eftersom jag har känt mig lite sliten i kroppen fick det bli diverse halvmesyrer dvs, gång:jogg intervaller. 1:3 i början av veckan och ikväll min gamle trotjänare 1:2 (en minut promenad, två jogg) ikväll.

Jag passade på att provköra Perpetuem, en form av sportdryck jag köpte inför något lopp förra året men som aldrig konsumerades. Det smakade inte jättegott men funkade ok och det blev inte skumt i magen eller nått.
Jag blandade en sk. entimmes flaska.
Inte jättekul att springa omkring med en pet-flaska med något som liknar mäsk eller spya. Får nog inhandla en såndär "handjagare" som alla coola löpare kör med ;)

Tre turer allt som allt denna vecka. Två runt 8km, varav en barfota. Den andra samt dagens tur blev i lunasandals.


Turen improviserades till stor del och fokus var att få ihop de sista 14km.
Allt som allt gick det sådär. Långsamt som en snigel och lite halvtungt efter en ca. 40 minuter.




Det blev ett par härliga "rakor" vilket frestar sinnet en aning. Det känns nästan som man svävar fram på nått mysko sätt.

Runt 11km släppte det något och när jag kom upp i 13km var det precis som om jag kommit förbi en tröskel och kunde fortsätta ett par kilometer till. Det hade nog varit dumt eftersom jag inte avverkat så många långa pass på ett tag, nej det fick räcka med att ha samlat ihop önskat antal kilometer.
31 år, 31 km.

Plus i kanten för Sterns mustaschvax som höll hela dagen, plus löpturen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar