söndag 27 oktober 2013

Härliga löprundor i det ljumma höstvädret...

.....blir det ont om. 
Torsdagen och fredagen spenderades hemma i sängen då jag åkt på en förkylning.
Högerfoten ömmar och visar inga riktiga tecken på att bli bättre. Blir det inte bättre om någon vecka eller två får jag kolla upp det. Det känns mest som att där inte är så mycket att göra. Jag misstänkte innan en klämd nerv, men smärtan är mer direkt i fot-"knogen". Det är troligtvis en fraktur i en av tålederna och det tar vanligtvis 6-12 veckor att läka. Det syns dessutom inte alltid på röntgen och symptomen stämmer.
Ingen aning om vad som orsakat skadan. Har inte tagit ut mig mer än vanligt eller smällt i foten. Nåväl, vila och undvika för mycket aktivitet på fötterna... :'(

Tur i oturen så har jag inte några planerade lopp. Det blev inget Yddingelopp (som vanligt ;) ) och det annars kolliderande Copenhagen 6 hours run hoppade jag också över denna säsong på grund av tidsbrist.

För att hålla igång pumpen ska jag försöka träna på motionscykeln i gymmet på jobb för att i alla fall behålla någon form av form. Löpning och ork har annars gått rätt bra den sista tiden; inte varit tungt eller allt för ansträngande trots flera kilos övervikt så det är lite extra trist att behöva tagga ner.. men men, det är kanske inte så dumt med lite återhämtning ett par veckor om året...

Jag får vända bort fokus från löpningen och underhålla mig med min nya telefon under tiden, en vattentät Sony Xperia Z1 som får ersätta min gamla tråkiga och dåliga Galaxy S2. :) :)

Fick även hem en ny bok som jag sett fram emot att läsa ; The Marathon Monks of Mount Hiei.

Kanske inte det roligaste bloggnlägg nr. 300 men det får duga....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar