onsdag 8 oktober 2014

Lopp på gång?

På loppfronten är där två lopp jag tänker ta mig an.
Redan på lördag är det dags för Malmö Gerillamaraton. Detta året kommer det erbjudas 5,10,21&42km alternativ, varav jag kommer välja halvmaran. Anledningen till detta , istället för Malmö Halvmaraton som gick nu i helgen är priset, 0;-.
Jag har nu senaste veckorna varit lite öm i ena ankeln samt lite öm i motsatt fot vilket kanske kan ställa till det. Det blir att vila min arma lekamen fram till helgen.

Det andra loppet är också av gratisnatur. Barncancer-kampen (i Pålsjö skog, Helsingborg) är ett lopp utan avgift där man skänker fri summa till Barncancerfonden. Det kommer finnas möjlighet till 6h lopp vilket är det jag tänker satsa på.


Jag sprang en härlig 6km runda i söndags i det fina vädret. Just barfota har det varit lite ont om den senaste tiden och jag kommer inte välja det till helgens lopp heller på grund av för lite träning. Just fotbeklädnad är något jag experimenterar med för tillfället men det är inget jag går närmre in på just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar