lördag 11 oktober 2014

Malmö Gerillamaraton 2014 (halvmara)

Idag avverkade jag Malmö Gerillamaraton igen. Det blev halvmaran även denna gång.
Ett trevligt arrangemang. Väldigt low-key och opretantiöst. Och gratis :)



Strax efter kl 10 på förmiddagen gick starten och det var en munter skara som gav sig av.
Efter ett par hundra meter såg jag det sista av ryggarna på de övriga löpare då de tuffade iväg längs Ribban.



I vanliga fall brukar jag bli lite bitter men idag var det lugnt. Jag springer oftast själv och har inga problem med det. I lite över en vecka har jag varit öm i vänster ankel och i högerfoten så jag var inte ens säker på om jag kunde fullfölja loppet så hastigheten var det sista jag tänkte på.
Jag drog igång Karin & Sara podden som fick bli mina följeslagare under första halvan av loppet.

Vädret var underbart och perfekt för ett långpass.

Allt kändes gött fram till runt 13-14km då kroppen började bli lite seg och trött. Jag hade ingen energi med mig och endast lite vatten men jag tror mest det berodde på att jag inte fått in så många långpass på senaste.

Halvmaran går i ett varv från Ribersborgsstraden, utom lernacken och brofästet, sedan tillbaka efter en liten sväng i Bunkeflo.



På väg tillbaka tog podcasten slut och jag drog igång Inte rasist men podd som fick rulla klart tills jag nådde ~19 km. Nu var det ganska tungt och det blev många gå-pauser.
För att pigga upp min sega lekamen höjde jag volymen och tryckte igång Algar på Spotify. Sjyst chiptune musik som fick benen att pinna på!

Jag kom i mål på 2:42:59 vilket var runt tre minuter snabbare än förra gången.
Kul lopp och ett bra initiativ!



Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar