torsdag 24 november 2011

Fortfarande över nollan

Temperaturen håller sig över nollan och det har inte varit så värst kallt de senaste dagarna. Så länge det är torrt ute är det fortfarande helt ok att springa barfota trots att termometern visar knappa 5 grader.

Under veckan har endast två korta pass avverkats och de under samma dag. Transportlöpning i ett, för mig ganska sjysst tempo. En bit under 6:20min/km.

Det blev den sedvanliga turen från centralstationen till replokalen och därefter hem. Cirka fem kilometer allt som allt.

På väg hem blev det ett besök på Mariedalsgrillen hemmavid för överaskningsproviantering åt frugan.

[caption id="attachment_2083" align="aligncenter" width="640" caption="Bara fötter vid gatuköket"][/caption]

Det blir inte allt för sällan lite viskande bland gästerna de gånger jag svängt förbi barfota. Tur man har utrustning som ser någorlunda "proffsig" ut så folk inte tror man helt tappat greppet...

[caption id="attachment_2085" align="aligncenter" width="640" caption="I hissen, inte allt för nerkyld"][/caption]

Tänkte försöka mig på en längre tur i helgen. Får se hur väder och kropp mår.

Over 'n' out

2 kommentarer:

  1. Brr, springer själv i 5fingers och nike free nu när det är så kallt, provade att ta av fingerskorna under rundan, det var allt för kallt för min del... imponerad att du klarar det!

    SvaraRadera