fredag 23 december 2011

Lillejulafton

Har mått lite kast senaste dagarna, snuva och sådär. Löpning blev det endast i måndags denna veckan.
Det blev ett ganska sjysst pass strax över halvmilen genom staden. Jag har sedan i måndags börjat min pappa "ledighet" så när fru och barn låg och sov passade jag på att ge mig ut.

Passet gick helt ok som sagt. Första 1-2 kilometrarna så var det riktigt kallt om fötterna. Funderade på att ta en kort runda och vända hem. Det blev sedermera helt ok och värmen kom igång. Däremot började vänster vad så smått värka som i träningsvärk ungefär. Ytterst sällan jag får träningsvärk i vaderna och speciellt redan efter ett par kilometer.
Passet sträckte sig lite längre än planerat och hade det inte varit för vadvärken hade det varit perfekt. Inte allt för hög ansträngning, lätt i steget osv.
Kylan verkade även göra fötterna aningens okänsliga vilket jag kände i sulorna efteråt.

Dagen efter kändes det som man sprungit minst en mil i snabbt tempo, träningsvärken var där och sulorna slitna. Först idag känns det helt återställt.
Funderar på om kylan fick mig att omedvetet spänna musklerna i underbenen.



Var förresten förbi Fotkultur idag som flyttat till nya lokaler, närmare bestämt vid davidshallstorg här i Malmö. MBT-skorna har dom nu fasat ut helt :) Ta gärna och titta in om ni har vägarna förbi!

Imorgon bär det av till svärföräldrarna för att fira jul och överäta godsaker.  Tror tyvärr att pannbenet får stryka på foten vad gäller maten. En och annan djurdel kommer nog att förtäras...

God jul på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar