söndag 25 mars 2012

Helgsprungen

Efter förra söndagens långpass tog jag ett par dagar ledigt från löpningen. Vaderna var lite ömma bland annat, även ena knäet kändes av som jag skrev. Har även känt mig på gränsen till förkyld också (Det kan förvisso vara pollen också..)
Det blev ett sandalpass i fredags, mest för att jag blev så sugen och var full av energi. Idag var det så fint väder så det fick bli en runda till. Trots att vaderna klagade en hel del i fredags var de nästan helt oberörda på lördagen. Idag kom det dock tillbaka en aning. Antar att jag får vila ytterligare några dagar till nästa pass. Det kan ju även vara så att alla dessa rundor i skodon fått mig att bli slarvig men det hoppas jag verkligen inte! :-S

Dagens runda blev ungefär 50/50 Invisible Shoes Contact / barfota. Man kan ju undra varför jag inte valde att köra barfota hela vägen.. Tja, det är helt enkelt kul att springa i sandaler ibland :-D

Jag måste bli bättre på att skippa skor nu framöver om jag ska drilla fotsulorna inför Sydkustloppet. Terrängen är riktigt jäklig bitvis och att springa på förlåtande trottoarer här i stan ger dom inte riktigt den feedbacken de behöver. Kanske dags att plocka fram lådan?

[caption id="attachment_2303" align="aligncenter" width="225" caption="Så här glad blir man när man springer en fredagkväll"][/caption]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar