torsdag 17 maj 2012

Blodomloppet 2012

Hade inte funderat så mycket på att ställa upp i år men det blev en spontananmälan på plats.

Efter att ha varit matförgiftad natten till dagen innan och även känt av del i halsen av allt pollen valde jag 5,6km banan.
Första biten gick ganska långsamt, många tog det lugnt och man fick kryssa fram mellan allt folk.
Vädret  var alldeles perfekt, soligt men behagligt svalt i vinden.
Sträckan är hyffsat ok att springa barfota. Lite knottrigt och stenigt på ett par ställen men jag antar att jag inte är kräsen numer. ;)

Jag valde att springa hela vägen och inte ta promenadpauser, mest för att jag inte kommit ut på något pass på ett tag nu och var springsugen.
Vänster knä började klydda lite efter tre kilometer och det höll i sig hela kvällen. Lite tråkigt faktiskt. Jag trodde jag åtminstone skulle klara halvmilen i ett sträck utan att knäet ska klydda.

Under loppet fick jag en knack på axeln "bra jobbat" . Det va Suzan som passerade mig. Jag kände igen henne från Malmö Barefoot Run härförleden.

Jag tog det hela som ett halvlugnt pass och tiden blev därefter; 00:38:25 , inte ens två minuter snabbare än mitt första blodomlopp för två år sedan.

I helgen är det Kullamannen som jag är anmäld till. Dessvärre har jag problem att ta mig dit så jag hoppar dessvärre över det. Lite synd då det verkar vara ett riktigt coolt lopp! Knäet hade nog dessutom inte gillat den något backiga bansträckningen.



 

5 kommentarer:

  1. Kevin Gullstrand20 maj 2012 kl. 06:51

    Såg dig när du sprang eller rättare sagt innan. Vad fick du för tid?


    Ps. Väldigt intressant blogg! :)

    SvaraRadera
  2. kevin gullstrand20 maj 2012 kl. 06:52

    oj såg nu!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren! :)
    Sprang du också?

    SvaraRadera
  4. kevin gullstrand23 maj 2012 kl. 22:10

    Absolut! 

    Sprang Femman, gick på 24min något :) http://gullstrandkevin.blogg.se/

    SvaraRadera