torsdag 10 maj 2012

Malmö Barefoot Run 2012

Årets upplaga av Malmö Barefoot Run blev riktigt lyckad med hela 51 personer på startlinjen! En aningen sen rapport från min sida, jag har extremt lite tid över att blogga och springa just nu då jag precis bytat jobb!
Nåja, här kommer den!
Uppvärmningen leddes av Roger på Fotkultur och jag, Anders och Göran hjälpte till att visa de olika momenten.

 


Det var inte så många anmälda fram till veckan innan loppet men sedan droppade en efter en in. Den sista strax innan nio samma dag :)


Starten gick och folk började springa. Alla var inte helt barfota utan det förekom en och annan minimalistisk sko i spåret.


Även i år kom det danskar till loppet! Den mest långväga svensken var Mathias från Uppsala som var nere i ett jobbärende.


Själv blev det bara en tre kilometer i år eftersom jag ville mingla lite bland folket (förra året hade många hunnit sticka innan jag kom tillbaka..). Jag passade på att prata med de andra löparna under mina varv. Jag snackade bland annat med Magnus som jag träffat på Twitter.


I år var där även en representant från Merrells sverigeavdelning, Klas. Han demade skor och ställde upp med ett par dojjor till utlottningen (vi har ingen tidtagning eller tävling utan lottar istället ut priser).



Efter loppet hade Göran en workshop om fötter, som jag tyvärr missade :'(
På plats i år var även Viljan Träningsklubb som körde ett uppskattat kettlebellpass.



Allt som allt var det en riktigt trevlig dag!
Min rapport var kanske inte så fullspäckad men vill du se fler bilder kan du kolla på:


Facebook eller Google+


Eller läsa några bloggar om dagen!


Mirijam
Suzan
Löpinspiration
Viljan
Blejbo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar