onsdag 21 november 2012

Än kan man springa i kortbyxor

#projektbarfota #huaraches #invisibleshoes #xeroshoes
...men sandalerna åker på.

Glömde mina Lunas på kontoret, så det blev en tur i mina gamla Invisible Shoes (numer omdöpta till Xero Shoes)
Passet gick bra men högra sandalen flappade lite lätt och lät med varje steg vilket var lite drygt..
Trots detta var det skönt att springa i riktigt tunna skodon. Mina Luna Sandals är runt 8mm tjocka och mina Invisible Shoes runt 4mm, och dessutom i ett lite styvare material.
Jag fick till knytningen helt ok så de satt ganska bra hela vägen, förutom på högran i slutet, då det började skava lite i högran. Märkte sedan att jag fått en rejäl blåsa mellan tårna....
5 km på runt 35 minuter blev resultatet.

Förresten, läste att tjejen som sprungit (mestadels) barfota över USA kom fram till slut;
http://abclocal.go.com/kabc/story?section=news%2Fnational_world&id=8885996
Riktigt bra jobbat!

Google+: View post on Google+



Post imported by Google+Blog. Created By Daniel Treadwell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar