tisdag 4 december 2012

När snön kom till stan

#projektbarfota #snö #vinter #lunasandals

Jepp, det vita har nu även nått söderut. Detta är dock inget hinder för en hugad barfotalöpare. Ni som följt mig ett tag vet ju att jag sprungit en del barfota i snöslask tidigare år.

Det känns som jag blivit lite vekare "på äldre dar" så gårdagens lunchpass avverkades i sandaler. Dock barfota eftersom jag inte har några bra ullstrumpor. Vanliga sockor hade direkt blivit blöta och kylt ner fossingarna.
Shortsen byttes mot trekvartstights vilket funkade utmärkt. Underskatta inte värmeutvecklingen hos den med lite sämre kondis!

Nu får vi se hur länge snön ligger..


Embedded Link


Photo by hex29a • Instagram
hex29a's photo on Instagram

Google+: View post on Google+



Post imported by Google+Blog. Created By Daniel Treadwell.

12 kommentarer:

  1. +Titti Mascherucci Absolut!! Därför jag har sandalerna ;D Tack för omtanken!

    SvaraRadera
  2. Fasiken mannen... blir det inte kallt om tårna?

    SvaraRadera
  3. +Joakim Backman jo till en början men sen när man får upp flåset brukar fötterna bli varma. Det viktiga är dock att man fortfarande känner dom. Skulle kylan och smärtan helt domna bort ska man bli orolig.

    SvaraRadera
  4. urk.. det är -15 grader nu. Tyvärr har jag inte sprungit på snart tre veckor nu. Det är mörkt hela tiden känns det som och kallt som fan... märks att det är vinter :(

    SvaraRadera
  5. +Robert Nilsson ouch, här är det bara ett par minus..

    SvaraRadera
  6. drog 11 km då för tre veckor sedan iallafall, om än långsamt, i mina aquasocks som helt otroligt nog fortfrande håller även om de börjar bli aningen hala nu. Nackdelen är väl att om man sätter foten i något vått så blir det kallt som saaatan en stund tills de värmt upp den igen.

    SvaraRadera
  7. Näe, jag kör med traditionella löparskor på vintern. Jag fryser så lätt om fötter och händer så det är inte någon idé att prova något annat... :-(

    SvaraRadera
  8. prövade mina gamla löpskor för ett tag sedan och det kändes som att jag var ute i slalompjäxor så det var inget kul

    SvaraRadera
  9. Skulle förfrysa direkt utan strumpor och något skoaktigt...

    SvaraRadera