tisdag 2 september 2014

Trelleborgsloppet 2014

I lördags sprang jag Trelleborgsloppet. Det var fjärde i ordningen och denna gången 10 km (har även sprungit 5:an). Trelleborgsloppet är ett av de lopp jag sprungit varje år sedan jag började med löpning. Det har blivit lite av en tradition då även den årliga Palmfestivalen äger rum då.

Jag har nyligen känt mig ganska pigg och kry i kroppen och de flesta rundor har gått bra.
På grund av detta ville jag försöka att få en sjyst tid för att se om jag hade det i mig. Jag valde då att springa i mina Lunasandaler då jag  känner att jag kan pressa lite extra med något under fötterna.

Loppet var ett av de bättre och jag kände att jag "hanterade" sträckan. Visst var där svackor men det kändes som jag hade kroppen under kontroll och att jag disponerade krafterna bra.

Sluttiden blev således 1:07:35 vilket är en av de bättre tiderna på 10 km jag gjort (mitt pers är runt 1:04 från 2011)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar