söndag 14 mars 2010

Nya skor!!

Har varit lite tyst nu de senaste dagarna. ..Har haft fullt upp!

Vad gäller springandet har det inte blivit så mycket. Vilar mina trötta fötter!

Däremot kunde jag inte motstå suget att införskaffa ett par Vibram Five Fingers!! Det är verkligen en cool känsla att ha dom på sig! Badskorna eller conversen är inget i gämförelse!
Jag har tidigare märkt hur mycket bättre jag går när jag är helt barfota, badskorna är tunna men det är ändå stor skillnad. Five Fingers skorna är absolut det närmaste barfota man kan komma!

Sulan är några millimeter tjock och så pass stel att man inte kan röra tårna helt. (missförstå mig inte , tårna får ett skönt spelrum och rör sig naturligt i själva steget) Det är riktigt härligt att kunna känna marken, stenarna och trottoarkanterna när man är ute och går!

Jag har haft dom på mig en hel dag på jobb och även på kortare ärenden. Fötterna känns rejält trötta och mina hälsenor/nedre delen av fötterna har även varit svullna. För att vara på säkra sidan tänker jag ta det lugnt i kommande vecka. Jag kanske tar en joggingrunda i slutet av veckan.

[gallery]

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att du skrev i min blogg! Har inte hittat så många svenska bloggar om barfotalöpning så det här var verkligen intressant! :)

    Jag har förstått att man ska ta det riktigt lugnt i början för att vänja sig vid Five fingers för att inte åsamka sig skador. Funderar på att ta några vända (promenad) helt barfota innan jag beställer ett par bara för att härda mig lite ;)

    Ska fortsätta läsa din blogg!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för kommentaren!
    Har lagt till din blogg i rss-läsaren :)

    Jepp, att ta det lugnt är key! Låter som en bra idé att ta lite barfotapromenader, lycka till!

    SvaraRadera
  3. [...] fortsatte i mars och jag införskaffade mina Vibram Fivefingers. Jag fick uppleva hur fötterna och lederna blev trötta av alla nya intryck men kämpade [...]

    SvaraRadera