lördag 27 mars 2010

Sakta men säkert

Dåligt uppdaterande i bloggen.. Here goes.

Det går långsamt att vänja fötterna men små framsteg märks. Nu kan jag gå runt en 5km i Vibram skorna utan att få ont i hälarna. Inte heller svullnaderna verkar visa sig. Visst blir man trött i fötterna och det känns aningen i hålfoten men allt som allt känns det faktiskt helt ok. Vädret blir bara bättre och bättre (nja, kanske inte sol varje dag men temperaturen är på rätt sida av nollan..) och jag klarar att gå utan strumpor i Five Fingersen.

Förra helgen och även härom dagen gick jag ner till stranden och sprang på sanddynorna. Det var riktigt trevligt! Kondisen är fortfarande inget att hurra om men jag har prioriterat att promenera och stärka fötterna så dom pallar trycket vid löpning framöver!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Åh, här måste jag ju bevaka! :D Det är grymt med Fivefingers, förutom det faktum att jag får ont i fötterna av vanliga gympadojor nu... Lyxproblem :D

    SvaraRadera
  2. Yeah, det tar tid att vänja dom små fossingarna! :)

    SvaraRadera