måndag 13 september 2010

Sponsrad!

Jag trodde knappt mina ögon när jag läste mailet.
Anders och Roger på Fotkultur ville stödja mitt projekt med ett par Vivo Barefoot Evo!!!

Jag tackar och bockar och är sjukt nöjd! Har haft dom ett par dagar och inte hunnit springa mer än två korta rundor i dom men de verkar lovande!

Valet föll på de gröna som i övrigt går bra ihop med mina tights :)

En lite längre recension med fler bilder kommer framöver.



För övrigt är det sista veckan innan Skanörsmilen. Är lagom nervös ska ni veta!
Ska försöka att vila så mycket som möjligt, äta ordentligt och se till att vara i så bra form som möjligt. Hellre undertränad än övertränad som någon lär ha sagt.

Jag är i valet eller kvalet om jag ska välja barfota eller skor. Barfota hägrar men eftersom hela banan är 100% asfalt av okänd kvalisort kan det bli ett knivigt val. Asfalt kan vara helt hemskt men också alldeles, alldeles uuunderbart. ;)

Ett gott råd är ju att aldrig "prova något nytt" vid tävling. Eftersom jag loggat fler kilometer barfota än i skor bör således valet att springa barfota va mest logiskt. O andra sidan har jag ju aldrig sprungit längre än 6km barfota..

Jag vet ju vilka dojjor som kommer följa med i ryggan som backup om sulorna skulle ge upp ;)

Stort tack till Anders och Roger, you guys rock!!! :D

12 kommentarer:

  1. Grattis till skorna! Ser fram emot kommande recension. Jäkligt skumt att företaget sponsrar dig med Evo dock. :P Jag ser dem inte ens på deras sajt och MBT är ju väldigt långt från barfota. Sulorna ser ju tjockare ut än på många vanliga skor och att sedan hävda att de är inspirerade av masaier ger mig kvacksalverivibbar. :)

    SvaraRadera
  2. Wow! Vad kul att bli sponsrad sådär. Skitsnygga dessutom! :)

    SvaraRadera
  3. Jodå, det är allt snygga skor det där. Lycka till med fotövningarna.

    SvaraRadera
  4. Jo det kan te sig lite besynnerligt :)
    Dom är relativt nya med sina Terra Plana skor.. Finns i den fysiska butiken dock!
    Sen kan man tycka vad man vill om MBT-dojjor.. Jag gillar inte konceptet heller men kan förstå att det kan va sjysst om man t.ex står i en kassa en hel dag på ett hårt golv.

    SvaraRadera
  5. Jag kommunicerade just lite med fotkultur. Jag har sprungit en hel del barfota senare år. Barfota som inget på fötternabarfota:-) Som mest 3 mil, och som mest 11km i -2C°. Oftast en mil i taget på omväxlande underlag, asfalt/grus/gräs/skog/stig.

    Jag har Vivo Barefoot Dharma, men de springer jag inte i så ofta.

    Jag funderade även ett tag på något av dessa alternativ:

    http://www.arrowmoc.com/
    http://www.carldyers.com/
    http://www.russellmoccasin.com/new_products/minimalist_footwear.html

    SvaraRadera
  6. Ok en till:
    http://www.righteousfightersforthegood.com/?p=862

    SvaraRadera
  7. Ah, tack för tipsen!

    Wow! 3 mil skojjar man inte bort! Imponerande!
    Ska försöka mig på min första mil i helgen (på asfalt) och håller tummarna.

    Du får gärna dela med dig av tips och erfarenheter!

    ...ska kolla in din blogg också :)

    SvaraRadera
  8. Jag önskar dig lycka och välgång i Skanör.
    Jag sprang den milen för några år sedan i vanliga löparskor.. Det är totalt platt asfalt hela vägen.. Minns mest att jag hade problem med ett knä :)
    Låter som en bra plan att starta barfota och ha med EVOsarna i ryggan..

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentaren!
    Ja, jag tror det är lika bra att ha med en backup :)

    ...du minns inte kvaliteten på asfalten kanske? :-P

    SvaraRadera
  10. http://neurocolls.wordpress.com/2010/09/18/barfota-eller-bara-daligt-pa-fotterna/

    SvaraRadera
  11. [...] efter att ha blivit bekant med Anders och Roger på Fotkultur. De var även så sjyssta så de sponsrade mig med ett par Vivo Barefoot Evo-skor från Terra Plana – Tack än en gång grabbar! Efter en mil [...]

    SvaraRadera