lördag 11 december 2010

Stressfraktur?

Jag har ju klagat lite på mitt vänstra smalben den senaste tiden.

Efter att ha googlat runt en del (ja, jag vet det är lätt att självdiagnostisera men jag pallar inte besöka någon läkare då jag inte akut lider av det) pekar det mesta på en stressfraktur i smalbenet. Smärtan känns som att den sitter i själva benet och inte i någon muskel. Den är lokaliserad 10-15cm ovanför fotknölen på insidan av vänster smalben och mäter i storlek runt en femkrona.

Nu blir det att vila ännu mer (suck!!) och se om smärtan går tillbaka. Det får bli kettlebells och bålövningar under tiden. Jag tänker promenera mer än vad jag gjort den senaste tiden också för att inte bli för sedentär.

Usch detta suger verkligen!

Jag fick en idé om att ställa upp i Sydkustloppet i slutet av april. Det är en halvmara och går av stapeln en knapp månad innan Göteborgsvarvet. Ingen aning om jag vågar ställa upp, men vafan man kan ju alltid ta det lugnt. Hade varit skönt att kolla formen innan Varvet.. Detta hade då blivit min första halvmara. Jag får fundera. Först läka benet och ta nya tag!

Trevlig helg allihopa!

4 kommentarer:

  1. Stressfraktur behöver ju inte vara akut men kan vara allvarligt. Du kan ju kolla upp det, om inget annat så för att utesluta.
    Du får inte gå och bli dålig; jag vill se dig i Sydkustloppet :-)

    SvaraRadera
  2. Ajaajaj! Hoppas att det snart reder sig och du är på (bar)fötterna snart igen! //Henrik

    SvaraRadera
  3. Yeah, om det inte blir bättre är det bud på det!
    Nä, Sydkustloppet verkar riktigt mysigt ,INTE MISSA!! :)

    Såg att du var med på POSE-kurs med Claus, Vad tyckte du??

    SvaraRadera
  4. Tack! Det blir till att vila och långsamt dra igång igen. Vårt nya tillskott här hemma kommer hålla tankarna från löpningen även om det är svårt när man ser alla ute i spåret!

    SvaraRadera