torsdag 23 december 2010

Vila, jul och kommande utmaningar

Passar på att blogga lite nu mellan pauserna i Bingolottos uppesittarkväll. Inga vinster hittills ;)

Jag läste hos pulstagning om att det inte är fel att årligen ta ett lite längre träningsuppehåll för att ladda batterierna. Tror det kan vara bra för både kropp och själ. Dessutom är det riktigt snö-kaoz här i stan...

När man vilar upp sig med god mat och julfirande kan man ju spåna på kommande säsongs utmaningar. I kronologisk ordning:

[caption id="attachment_944" align="alignleft" width="300" caption="Sydkustloppet 2011"]Sydkustloppet 2011[/caption]

Sydkustloppet (30 april) är en halvmara i trelleborgstrakten. Detta kommer i så fall bli min första halvmara. Då det på vissa ställen har klassats som "terränglopp" kan det vara ett trevligt lopp med inte allt för mycket asfalt. Vete katten om jag hinner träna upp någon vidare form tills dess. Är rädd att paja smalbenen eller liknande. Man kan ju alltid ta det lugnt och ha det som ett sista långpass/prova-på-pass innan Göteborgsvarvet.

[caption id="attachment_948" align="alignleft" width="300" caption="Göteborgsvarvet 2011"]Göteborgsvarvet 2011[/caption]

Göteborgsvarvet (21 maj)
Göteborgsvarvet är hittills kommande års höjdpunkt. Detta har jag planerat sedan flera månader tillbaka, bokat hotell osv. Blodomloppet går av stapeln veckan efter och jag får se om jag orkar... Blodomloppet var ju trots allt mitt premiärlopp.

[caption id="attachment_943" align="alignleft" width="300" caption="Malmömilen 2011"]Malmömilen 2011[/caption]

Malmömilen (18 juni)
Detta lopp hittade jag nyligen och anmälde mig lite spontant då de första platserna var billigare. Om jag nu inte sprungit sönder mig under tidigare lopp kan detta bli en trevlig tillställning i hemstaden.

[caption id="attachment_942" align="alignleft" width="300" caption="Kåsebergaloppet 2011"]Kåsebergaloppet 2011[/caption]

Kåsebergaloppet (13 augusti)

Det blir nog Kåsebergaloppet även nästa år. Inte bestämt mig för 5 eller 10km än. Det är väldigt fin miljö och riktigt kul runda att springa barfota! Skulle jag rekommendera en bra barfotabana skulle nog Kåseberga 5km ligga överst på listan.

Har du börjat spåna på kommande säsongs lopp än?
Ses vi kanske i Göteborg? :)

Nu blir det mer bingolotto.

God Jul allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar