söndag 9 januari 2011

På gymmet med brorsan

Efter att ha testat på Crossfit blev det idag ett traditionellt gympass med brorsan.
Träningsvärken har precis lagt sig så det var dags att sparka igång kroppen igen.

 

Vi började med lite maskiner:

[caption id="attachment_1043" align="aligncenter" width="179" caption="Puh, jobbigt!"]Puh, jobbigt![/caption]

[caption id="attachment_1044" align="aligncenter" width="179" caption="Brorsan visar hur det går till"]Brorsan visar hur det går till[/caption]

Testade lite marklyft. 30kg klarade jag av och då svartnade det nästan framför ögonen efter ett par stycken. :)
Brorsan sa att han inte kört marklyft på ett tag så han tog "bara" 100kg som han uttryckte det..

Det blev rygg, biceps, ben och allehanda maskiner och jag avslutade på löpbandet. Första gången jag provar det, ganska roligt faktiskt!
Märker att flåset inte riktigt kommit ifatt än. Jag "intervallade" mig igenom lite olika tempo i 2% lutning. Runt en kilometer allt som allt. Mina Vivo Barefoot Evo fick tjänstgöra och de fungerade fint till både styrketräning och löpning.

Crossfiten är ju roligare men gymmet ligger precis runt hörnet vilket underlättar spontana besök när man precis blivit förälder. Just nu känns det ganska bra att ha möjligheten att springa på band med tanke på vädret...

...känner redan värken komma krypande ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt att du jobbar med hela kroppen nu, Martin!
    Hänger du med på crossfit i morgon igen, eller blir det vilodag med träningsvärk? :-)

    SvaraRadera
  2. hoho, det blir lite vila nu kan jag meddela.... ;D

    SvaraRadera