söndag 29 januari 2012

På väg tillbaka

Dagens "distanspass" gick helt ok! Strax över 5km i 6:47min/km tempo. Tricket verkar vara att gå ut riktigt jäkla långsamt i början och låta pulsen anpassa sig... eller nått.

De senaste passen har avverkats i sandaler och gått nu senast gått helt ok som sagt. Kylan har kommit till södra Sverige och jag drar mig lite för att springa barfota (hoho tänka sig). Jag kan alltid skylla på att jag utvärderar skodon ;) Fyra lager funktionsplagg på överkroppen och trekvartstights under ett par långtights blir det.

Det känns inte lika hopplöst inför halvmaran i april men samtidigt måste de kommande månadernas träningspass löpa på friktionsfritt så uthålligheten blir bättre.

Allt för denna gången!

pssst! Ni har väl inte missat att datum är spikat inför årets Malmo Barefoot Run? 6 Maj kl 13:00 i Pildammsparken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar