onsdag 6 juni 2012

projektbarfota.se dör, länge leve Projekt Barfota!

Men inte som ni tror kanske. Bloggen kommer endast ändra skepnad.
Projekt Barfota kommer att återfördas som mig själv - Martin Cronier (haha, lät aningens pretto ;) )
Jag har under många år haft ett gäng alias, bloggar, microbloggar, hemsidor och bildbloggar. Nu på senare tid har jag tappat orken och lusten att underhålla alla så jag ersätter dom med - Google Plus. Inga alias eller pseudonymer.

Varför Google Plus? Enkelheten.
De flesta bilder jag tar är med mobilen, vilka laddas upp automatiskt till mitt Googlekonto. Det är sedan busenkelt att dela dom i ett inlägg. Till skillnad från Twitter och Facebook finns det ingen gräns på inläggens längd.

Domänen projektbarfota.se kommer finnas kvar liksom alla gamla inlägg av historiska skäl men inte aktivt uppdateras. Jag kommer även att hålla viss koll på Twitter och Facebook och kanske länka saker där då och då.
Det enda Google Plus inte har är ett RSS-flöde men det fixar jag med hjälp av andra verktyg. Observera att det dessvärre är lite fördröjning där.

Mina poster på Google Plus kommer vara av blandad karaktär det vill säga, inte bara barfotagrejer. Jag kommer dock tagga inläggen som rör löpningen med #projektbarfota.


Ni hittar mig framöver här:

Martin Cronier på Google Plus


RSS-flöde

4 kommentarer:

  1. Trist, gillar inte Google Plus och kommer antagligen inte att följa :(

    SvaraRadera
  2. Det var ju tråkigt att höra!

    Jag får så få kommentarer och feedback här ändå så för min del passa G+ bättre. Lättare att ha att göra med så det blir troligen fler inlägg också.

    SvaraRadera
  3. Anders Löfgren12 juni 2012 kl. 15:46

    Känner mig normalduktig på datorer men lyckas inte läsa nåt på Google+, tyvärr...

    SvaraRadera
  4. @google-c5371fae1e1458f5be763c82da5671fb:disqus Du kommer inte till mina poster som du klickar på länken? Det var tänkt att man bara skulle behöva göra det :)

    Däremot såg jag att RSS-länken var kajko. Fixat nu.

    SvaraRadera