tisdag 13 april 2010

Fint väder!

Nu börjar det verkligen kännas som våren är på g!
Det är även skönt att det börjar ljusna på morgnarna.. Framställandet av klockan innebar ett bakslag när man börjat vänja sig vid ljuset.. :(

Det har blivit dåligt med promenader fram och tillbaka till tågstationen den senaste tiden.. Eftersom jag nu börjat så smått med att springa vill man ju inte riskera några förslitningar eller liknande..(känns som ett återkommande mantra här i bloggen..). O andra sidan kör jag nu med FiveFingersen dagligen, utan att känna någon märkbar utslitning/trötthet i fötterna.

Jag har inte funderat ut någon specifik plan vad gäller träningen utan helt enkelt känna efter hur dagsformen är och hur dom små tassarna känns. Kan dock meddela att det spritter lite i kroppen och allt jag vill är att springa! :)

Eftersom jag utöver själva konditionsträningen även bygger upp fötternas muskler känns det extra viktigt att låta fötterna anpassa sig i första hand och löpningen får komma allt eftersom.

Jag ska på kvällsaktivitet efter jobb i morgon kväll och funderar på att försöka mig på en joggingtur hem efteråt.(strax över 2km).

Avslutar med en av mina nya idolers avslutningsfras:

SPRING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar