lördag 10 april 2010

Lördagsmotion

Pust! Idag blev det åka av.. Började dagen med en nära 9km promenad i stan. Lite affärstittande och en liten fika på vägen blev det också. Hela sträckan utfördes i FiveFingersen och fötterna fick sig en rejäl omgång! För en gångs skull gjorde det inte inte ont i vare sig i hålfoten eller i hälarna efteråt!

Väl hemma, efter ett par minuters vila kände jag att det allt fanns lite energi kvar i kroppen :)
Utan att blinka tog jag badskorna och gav mig ut på en liten runda. Anledningen till att valde badskorna framför FiveFingersen var att jag minsann ville testa lite barfota nu när vädret tillät och badskorna är mycket lättare att kränga av och på.
Rundan blev lite mer än en engelsk mile (1,7km för att vara exakt), varav de sista 3-400meterna var helt barfota.
I efterhand kändes det som jag skulle klara nästan halva sträckan barfota, men det skadar inte att ta det lugnt...

Snitthastigheten låg på 7.14min/km vilket inte kändes som racerfart men klart godkänt! Jag körde utan musik denna gången vilket inte var lika stressande heller(förra löprundan kändes det som hjärtattacken var nära..).
Nu är det dags för lite välförtjänt vila.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. [...] par dagar senare sprang jag för första gången barfota utomhus. Det var de avslutande metrarna av rundan och jag minns än idag hur kul det var. Kallt som bara [...]

    SvaraRadera