fredag 30 april 2010

3km!

Har varit på tjänsteresa och haft allmänt mycket att göra så bloggen har kommit lite efter... För nästan en vecka sedan lyckades jag springa 3 hela kilometer i ett streck! Hela rundan var i Fivefingersen och allt kändes kanon både under och efter!

Efter halva sträckan kommer det upp en man på cykel som följer mig en 5-700m och frågar mig om skorna. Han hade läst om dom på nätet och var tvungen att prata med mig nu när han såg någon använda dom "live". Jag berättade att jag trivdes med dom och att jag inte dragit på mig några skador (än så länge ;) ). Mannen erkände att han provat "framfotalöpning" men att det inte var hans grej.

Tack vare pratstunden glömde jag att svänga av i den korsningen där jag planerat vända vilket resulterade i att jag minsann kom upp i dom hela 3 kilometerna :)

Tyvärr har det inte blivit något springande sedan då i lördags men jag har haft fivefingersen och badskorna på mig i princip hela tiden. Detta kan ha varit en dålig idé då jag härom dagen började känna en molande känsla i höger häl. Jag har märkt att efter ha vänjt in mig i de mer minimalistiska skorna har jag börjat slarva med hur jag går. Det är som att jag uppfattar sulorna som mer dämpade än vad dom är och smäller i hälarna mer och mer.

Det absolut bästa vore ju om jag gått barfota hela tiden (jag märker verkligen skillnad i fotnedsättning när jag är helt barfota) men eftersom det inte känns helt acceptabelt (varken på jobb eller ute bland folk = är lite feg än..) så får det bli att försöka vara försiktigare i de minimalistiska skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar