torsdag 22 april 2010

Nu jäklar

..Fick ett infall och anmälde mig till både Blodomloppet samt iForm Loppet igår!

Båda loppen är i 5km klassen och jag hoppas verkligen att jag hinner komma i form tills dess! Blodomloppet är redan i slutet av maj vilket innebär en dryg månad till :P . En polare tyckte att jag minsann skulle kunna klara av det då jag nu orkar med runt 2km. Vi får se helt enkelt :)

Var ute en knapp 2km runda härom dagen och tog även då en del av sträckan helt barfota. Inte lika härligt som i förra veckan då temperaturen låg på hisnande ~14gr. Denna gången låg den på 4 :( . Tack vare detta tror jag att jag sprang på en kullersten lite olyckligt. Kylan domnar av fötterna lite och det hade dessutom regnat. När jag kom hem var allt bra, inga smärta eller annan känsla i fötterna. Senare på kvällen skulle jag massera fotsulorna lite... När tummen träffade mitten av trampdynan på höger fot fick jag en smärre chock: det gjorde ont som f*n! Det konstiga var att jag kunde stå på foten och röra den utan att känna något alls, endast vid tryck exakt på punkten kändes.

Tog en lugn dag igår utan längre promenader och redan på kvällen var smärtan borta.. Måste ha varit någon nerv i kläm eller nått..

Funderar på att försöka ta en "långrunda" ikväll om jag orkar och allt känns bra. En långrunda för mig blir allt över 2,5km.

För övrigt känns det som jag numer lever i mina Vibram Fivefingers, en dag förra veckan blev det dock  Conversen (fivefingersen tvättades och var inte torra på morgonen..). De känns som värsta superdämpade vandringskängorna i jämförelse ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar