söndag 2 maj 2010

Första rundan helt barfota

Tjo!

Efter att ha haft lite känningar i höger häl och varit bortrest över helgen med god mat och dricka tog jag en väldigt lugn runda igår kväll för att känna av läget i fötterna. Jag tror även att jag är lite allergisk alternativt börjar bli förkyld då det känns lite skumt i halsen.

Jag började rundan barfota och hade med mig simskorna i handen (dom är lättare att dra på under rundan än fivefingersen..). Det blev lite mer än en engelsk mile och hela rundan var utan skor :)

Ett tag trodde jag att jag skadat trampdynan då en stickande känsla kändes under ett par hundra meter. Det visade sig bara vara en väldigt liten sten som bestämt sig för att haka fast under vänster fot ;)
Även om stenen satt fast så verkar den inte ha punkterat huden då jag inte längre ser var den satt fast.. Jag antar att trampdynorna börjar tjocka till sig.

Det är verkligen riktigt skönt att springa på trottoarer med dom där klinkers-liknande plattorna, lena och även lite ljumma i vårsolen!
Efter rundan väntade jag mig fler begynnande blåsor eftersom där var ett par ruffa partier runt parken. Det enda jag upptäckte var en liten nätt blåsa på en av tårna som jag knappt upptäckte.

Keep on running!

1 kommentar:

  1. [...] Den 1:a maj 2010 sprang jag min första löprunda helt barfota. Hädanefter visade det sig bli nästan uteslutande barfota på löppassen. Dock inte på [...]

    SvaraRadera