söndag 16 maj 2010

Nytt personbästa

Jajjemen! Barfotaknatande i kvarteren: 4,3km på lite mer än en halvtimme. Detta är både längdrekord och tidsrekord(ja, inte hastighet men antal sammanlagda minuter på löpande fot). Fötterna känns helt ok. Dom är möra och denna gången känner jag även av lite i vaderna och i höfterna.

Det är verkligen kul att känna att det går framåt och jag tror även jag gör rätt som tar det lugnt med passen. Planen är att minst ta två dagar paus (nu innan loppet blir det nog minst tre dagar mellan passen och inte så här långa).

Idag blev det lite stretch för en gång skull, caveman-style. Jag stretchar annars aldrig utan ser endast till att va mjuk i lederna innan jag börjar passen (går lite, gör lite tå-pushups och några höga knän). Just "sitta-på-huk-med-hälarna-i"-stretchen gör jag lite då och då även till vardags då det känns skönt och bra helt enkelt :)

Förutom en begynnande blodblåsa på ena trampdynan känns sulorna som sagt riktigt ömma. Trots ruffa asfaltsstråk och grusvägar så har jag lyckats undvika att trampa på nått vasst.

Spring på!



(wow, över 500 besökare nu!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar