lördag 22 maj 2010

Dagens inköp, ny rygga

Eftersom mina löpartights inte har några bra fickor och jag gärna vill ha med mig backup-skor om sulorna skulle råka ut för något, tog jag en runda till Stadium för att kolla utbudet.

Jag har fram till nu använt en gammal Eastpak ryggsäck som sett bättre dagar.. Remmarna som är lite lätt gummerade på insidan är nu helt glatta och ganska jobbiga att ha på axlarna..

Jag har kollat lite forum angående just löparryggsäckar fast det känns ju lite pinsamt att köpa något för över 500 spänn när jag inte ens tillryggalägger mer än ett fåtal kilometer per löprunda. Jag har sneglat på Haglöfs Ace S (som går loss på typ 600;-...) på 5liter men det hade nog varit i minsta laget..

Stadium to the rescue! Jag hittade en 12L Everest ryggsäck för 199;- som fyller alla mina krav; under 20L, nätt och lätt, snygg och sitter bra. Det jag dock ändå hade velat ha som fattades var ett spännband över bröstet.. Då detta är lätt fixat med lite kardborreband fick det gå.
Väskan har sammanlagt 7 utrymmen och kommer kunna hålla både skor, nycklar och telefon!

Voilà:

Fram:



Bak:

1 kommentar:

  1. [...] vet ju vilka dojjor som kommer följa med i ryggan som backup om sulorna skulle ge [...]

    SvaraRadera