tisdag 11 maj 2010

Jikes! Bara två veckor kvar!

Slog ett öga på kalendern och idag är det exakt två veckor kvar till Blodomloppet!

Som det ser ut just nu pallar jag nätt och jämt 3km.
Det jag dock har märkt är att jag oftast efter mina pass känner att jag skulle kunna trycka ut lite till. Hittills har jag endast kört runt en 15-17 minuters rundor helt utan stop, vilket skulle kunna betyda att jag i värsta fall skulle kunna gå ett par hundra meter och knata på den sista biten.
Loppet är 5km, vilket jag hört många lyckats springa utan någon träning alls... Jag får skylla på att jag vårdar fötterna ömt och tar det lugnt. Hellre undertränad än övertränad som jag läste någonstans!

Vad gäller tiden har jag inte något speciellt mål. Att fullborda hela sträckan är det enda jag egentligen är ute efter ;)
Skulle jag sen räkna på det så vet jag ju att jag promenerar 2,5km på mellan 25-30min. Så låt säga att jag i alla fall vill komma i mål under 50min!

Hm..jag funderar lite... Tanken är att jag ska köra med mina Fivefinger eftersom jag inte riktigt vet hur väglaget ser ut... Det hade dock vart fett att pinna på helt barfota! Fötternas skin är påtagligt tjockare än när jag började så helt otänkbart är det inte... hm...tåls att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar