måndag 31 maj 2010

Aquasocks för hela slanten

Yep, idag blir det minimalistiskt aquasocks-style. Jag ställer mig lite avig till mina badskor men vissa dagar känns dom faktiskt helt ok. Jag tror att jag har en storlek för stor i dom jag har just nu vilket medför ett lätt hasande när jag går vilket i sin tur bidrar till att jag ändrar mitt steg när jag promenerar(lyfter foten lite extra).

[caption id="attachment_34" align="aligncenter" width="150" caption="Badskor / Aquasocks"][/caption]

Efter att praktiskt taget ha levt i mina Fivefingers de senaste veckorna tänkte jag att det var dags att variera mig lite. Även om Fivefingersen sitter som handskar och är riktigt sköna är jag ändå rädd att fötterna blir lite väl vana vid dem.

Dagens plan är att promenera hem från tågstationen (2.5km) och därefter dra ut på en 2-3km löprunda för att se om hålfötterna repat sig.

Jag fick en idé om att ta en långrunda till nästa helg efter att ha följt Calle Robertssons blogg om hans 12timmars runda.
Jag kommer ju givetvis inte att komma i närheten av vare sig sträckan (över 7mil) eller tiden men tanken om att vara ute en längre tid och både gå och springa känns tilltalande. Jag funderar på en en-milsrunda under några timmars utflykt.

Uppdatering:

Det sket sig duktigt med löprundan.. Badskorna slet upp trampdynorna så jag knappt kunde gå :(
Nu åker dom ut!


Oh well, nytt försök idag eller i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar