måndag 24 maj 2010

Dagen före Blodomloppet...

I morgon springer jag mitt första lopp någonsin. Ska bli riktigt roligt! Vad gäller resultatet spelar det ingen större roll som jag nämt tidigare, att fullfölja banan är målet.

Jag ställer upp i 5 kilometersrundan och enligt en person på funbeat som kollat kontrollmätningen är sträckan totalt 5,6km! Jag har hittills sprungit ca 4,3km som längst och tänkte att 700m till inte är några problem. När nu sträckan är 1,3km längre kan det bli intressant :)

Jag har i alla fall sett till att sova ordentligt, äta och dricka rejält och vilat/masserat/smörjt in fossingarna så förutsättningarna finns där.

Morgondagens fotbeklädnad kommer bli Vibram Fivefingers KSO för att vara på säkra sidan.

Om man kollar vädret(vilket oftast är helt onödigt eftersom det sällan stämmer...) så ser det hyffsat ok ut. Inget regn och  inga jättevarma temperaturer(runt 12-14gr.

...wow, över 600besökare, trevligt! Om ni är återkommande, skriv gärna en kommentar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar