måndag 7 juni 2010

Blåsor...

Yup, en fet ömmande sprucken blåsa mellan lilltån och den "näst sista" tån på högerfoten som ömmar ner över trampdynan.

Tog en ~1milsrunda i lördags. Promenad varvat med löpning. Det kändes absolut som mer löpning än vad det var. Hastigheten liknade mest en halvrask promenad. Det blev lite springandes nere på sandynerna på stranden vilket var ganska kul.

På vägen hem ca. 3-4km kvar började trampdynorna mer eller mindre brinna kändes det som. Jag valde fivefingersen den dagen eftersom helt barfota inte var på tal och med något tjockare på fötterna hade det inte känts lönt.

Nu blir det nog minst en veckas paus innan jag kan försöka mig på något som liknar löpning..

Alnarpsloppet som jag funderade på får nog också stryka på foten eftersom jag inte kommer kunna träna normalt... blarg....

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar