fredag 23 juli 2010

Semesterbloggande från hotellet

Ligger i sängen på hotellet i Helsingborg och väntar på att tiden ska gå. Har en tid till barberaren hos gents.se. Passar på att läsa mina feeds i Google Reader på telefonen ( i vilken jag skriver detta inlägg ).

Jag läser Jason Robillards blogg - Barefoot Chronicles om Vibrams nya modeller inför 2011. De ser väldigt coola ut men jag håller med Jason om att sulorna verkar för tjocka.

Vibram har ju nu tack vare sina VFF blivit riktigt hajpade och man ser skorna såväl i bloggosfären samt i kvällspressen på kändisar. Hyllade som hatade har Vibram (tillsammans med bl.a boken Born to Run, diverse fotstudier) rört om i "löpargrytan".
Hur sedan Vibram väljer att gå vidare får tiden utvisa.
Vibram har även nyligen gått samman med skoföretaget Merrell och har en kollektion barfotainspirerande (tålösa, till mångas förtjusning)skor på g.

Jag hoppas bara att de fortsätter hålla sulorna tunna och tåboxarna vida så att tårna får röra sig fritt!

Ursäktar avsaknaden av länkar och referrenser men det är ett helsike att kopiera klistra på en single-taskande iphone 3G...


Jasons blogginlägg: http://barefootjason.blogspot.com/2010/07/vibrams-2011-models-really.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar