söndag 28 november 2010

Första advent

Kom precis in i värmen efter en lite längre söndagsrunda. En stor tallrik Ugglarps cabanossikorv, tzatziki och avokado&chili-röra sänkt.

Vi har en del snö här nere i Malmö för tillfället vilket ger en ny rolig löpupplevelse.

[caption id="attachment_908" align="aligncenter" width="300" caption="Limhamnsfältet"]Limhamnsfältet[/caption]

Passade på att videofilma lite med min HTC Desire:







Ganska roligt att springa i snön, trots mitt flämtande och frustande...
Förresten, vilken videotjänst föredrar du och varför? Youtube är lite defacto standard men jag har även tittat lite på Vimeo som känns ganska fräsch.

Rundan gick helt ok. Promenerade en del. Benen var det inget fel på men mitt vänstra underben värker lite på en punkt på insidan...

Eftersom jag inte riktigt visste hur långt det skulle bli idag åkte simskorna på. Till dom mina ghetto-kompressionsstrumpor á la armén:

[caption id="attachment_910" align="aligncenter" width="179" caption="Kronans strumpor..."]Kronans strumpor...[/caption]

Förutom att hålla fötterna någorlunda varma är de väldigt tajta (..lämnar ränder på benen..) och går nästan upp i knävecket..

För övrigt har det varit en lugn helg och jag har vilat både ben och sinne.

Igår var det CPH Barefoot Run där jag tyvärr inte kunde medverka. Det snöade en hel del och jag bangade pga. vädret..Tyvärr!

Rasmus var på plats och sprang barfota med danskarna, Strongt! Jag grämer mig verkligen att jag inte var där!
Roger och Anders
hintar om en Malmövariant nästa år som jag definitivt kommer närvara på :)

Nu blir det nog ett varmt bad följt av Söndagsmys, fika och TV-tittande,
Saar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar