onsdag 24 november 2010

Frostig kvällsrunda

It's on! Snön har kommit även till Skåne.

Det blev en väldigt rask runda ikväll. Ca -3 grader visade termometern. Tyvärr hade den mesta snön smält/borstats/saltats undan vilket var lite tråkigt. Jag fick ett par plättar med snö att trippa fram över - riktigt härligt faktiskt!

För övrigt var det mest isigt och slaskigt men på sina håll helt torrt. Det gjorde inte så himla ont heller. Kylan var ganska hanterbar.
Nu så här efteråt känner jag att en tå på högerfoten fortfarande inte har känsel längst ut ;). Jag tror dock inte det är någon fara då den har bra färg.

Jag hade mina trekvarts-tights på benen. På överkroppen funktionslinne, armépolo, långärmad funktionströja. Kanske lite overkill men hellre varmt än kallt... Mössa och tumvantar. Det blev lite svettigt men inte förrän i slutet.

[caption id="attachment_902" align="aligncenter" width="179" caption="Efter första vinterrundan, fortfarande lite snö kvar på tårna ;)"]Efter första vinterrundan, fortfarande lite snö kvar på tårna ;)[/caption]

Dags att börja härda fossingarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar