onsdag 10 november 2010

Vintern närmar sig

Det börjar bli kallt. I andra delar av landet har t.o.m snön börjat falla. Vi här nere i söder är vi förskonade än så länge.

Haha, förresten. Min runda till apoteket jag skrev om nyligen verkade ha något högre syfte. Jag skrev ju att mitt kort vägrade fungera i både butiken och kortmaskinen på köpcentret. Jag återvände senare på eftermiddagen för att handla tillsammans med sambon och passade på att försöka köpa cremen jag var ute efter en gång till. Då ser jag att flaskan för duschcreme ser nästintill identisk ut. Hade det inte varit för att jag reagerade på priset hade jag inte tänkt på det.
Gissa vilken jag hade stått med i kassan när kortet inte fungerade? Allt har väl en mening...

Sedan i fredags har det blivit två barfotarundor(mmm, som faktiskt gått helt OK!). Det är kallt ute nu!! ;) Inte så pass att det inte går att springa men ändå. Grusvägen vid parken är återigen omöjlig att passera då gruset och kylan smärtar rejält under sulorna. Det får bli första målet med vinterhärdningen...

Läste på BadGEARS blogg om baklängeslöpning. Jag har hört att man kan ta till den metoden om man blir trött i benen eller för att variera belastningen om man springer långt men jag hade ingen aning om att det var så stort!

2 kommentarer:

  1. Absolut. Hoppas det kommer hit också. Undviker gärna slasket dock.

    ...Fina tavlor du målar förresten!

    SvaraRadera