fredag 21 oktober 2011

Barfotalöpning på kullersten

Skönt med helg. Ligger i sängen och håller på att somna. Det har varit en ganska jobbig vecka.
Det blev transportlöpning hem från centralstationen idag. Var först lite kluven till om det skulle vara för kallt att springa hem men bara sekunder efter det gav jag mig själv en mental örfil och undrade hur jag ens kom på tanken att hoppa över ett pass i det fina höstvädret.

För att variera mig lite passade jag på att korsa Lilla Torg.
På torget finns ett helt galet kullerstensparti med väldigt knutiga och ojämna stenar (som tur är inte för vassa utan sammetslena) Dessa var bara tvungna att besegras.
Jag höll ett för mig oförskämt högt tempo idag och snittade 06:03min /km (inklusive rödljus på två ställen). Detta hjälpte till när jag likt en svartklädd älva i tights dansade över torget.
Resten av rundan valde jag att lägga på asfalt och trottoarer istället för grusiga parkpromenader.

Passade på att filma lite. Extremt skakigt men man kan skönja kullerstenarna.

[youtube id=http://www.youtube.com/watch?v=oV50VAapBxo]

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar