fredag 7 oktober 2011

Fem dagar på rad

Ja, så många dagar har jag nu sprungit i rad. Långt ifrån några stordåd, det har blivit regelrätta kärringrundor i 1-2.5km per gång.
Det är ganska bekvämt att ta en tur från tågstationen och hem. Fram och tillbaka ska man ju liksom.. Det börjar bli kallare men det funkar fortfarande fint att springa barfota. Regnet är lite tråkigt bara.

Det som dock är lite intressant är att jag tidigare inte klarat av att springa mer än typ två dagar på rad utan att något i kroppen börjar säga ifrån, vare sig det är korta rundor eller ej. Man börjar väl bli van.

Imorgon är det CPH Barefoot Run och jag missar det även denna gång på grund av familjepusslet. Kanske deltar jag på distans och springer en egen runda om jag kommer loss :wink:

På kostfronten har det funkat fint hittills. Jag är inte så extremt petig så lite mejeriprodukter har slunkit med i form av ingredienser i diverse maträtter men jag tycker ändå jag håller det i övrigt (lågfett hög kolhydrat). Orken har infunnit sig och återhämtningen verkar funka bra den också. Vi kör på och ser vad som händer.
Har inte heller haft någon kött-craving än så länge.

Nu är klockan 21:00, resten av familjen sover. Lillkillen har även råkat ut för öronkatarr i båda öronen så det har varit lite tufft om nätterna här hemma... Dags att sova!

Vad ska du hitta på i helgen?

 

//Martin

4 kommentarer:

  1. Finns det något härligare än att springa i regnet?

    Har du haft problem med återhämtningen tidigare?

    SvaraRadera
  2. Kontinuitet i löpningen är för mig nyckeln till att göra framsteg och minska krämpor. Jag springer vanligvis 6/7 dagar (vila på lördag) även om vissa dagar bara är korta svängar för nöta in teknik samt få lite ökad blodcirkulation i benen (och därmed bättre återhämtning).

    Schysst att kosten funkar. 

    I helgen blir det vila på lördag och långpass (löpning) och Bjj på Söndag.

    SvaraRadera
  3. Ja, kontinuitet verkar vara key. Andra dagen kände jag lite av smalbenet men tjurskallig så gav jag mig på det ändå "då får det väl gå åt helvete" tänkte jag men det gjorde det inte.
    Kan ju undra om kosten spelat någon roll än ;)

    SvaraRadera
  4. Springa i regnet kan vara hur najs som! Gärna sommar dock och inte för svalt på marken. Har man sedan vattenotåliga teknikprylar på sig blir det lite jobbigt!

    Jag tycker att återhämtningen varit lite slö innan, känner mig snabbt ready to go nu om dagarna. Kan vara placebo men jag utesluter inte kosten. Framtiden får visa!

    SvaraRadera