fredag 14 oktober 2011

Två schyssta veckor



Det har tuffat på rätt bra de två senaste veckorna. Nio pass har det blivit. Många fler än jag brukar klara av.
Det har varit korta turer och nästan enbart transportlöpning från tågstationen och hem.
Har varit orolig att någon tidigare smärta skulle återvända men det verkar ha klarat sig. Det känns lite på insidan av vänster smalben  / nere längs fotknölen emellanåt men det går snabbt över och dagen efter är det borta.

Just transportlöpning är ett smidigt sätt att få in motion i vardagen. Man ska ju alltid ta sig till och från jobb liksom. Ja, i mitt fall är det ju lite fusk eftersom jag åker tåg den längsta biten. Det hade dock varit kul att jobba upp kroppen till att klara de 2 milen jag har till Lund.

Ett problem jag nu stöter på är att det börjar bli kallt ute. Jag packar mina träningskläder  i min gamla trogna Fjällräven Kånken och på hemvägen byter jag ut innehållet till vardagskläderna för dagen. Det blir allt tjockare kläder och jackor nu denna tiden på året så det slutar alltid med att jag har halva garderoben på jobb när veckan är slut. De skor jag använder till vardags kan tryckas ihop men tar ändå upp en del av väskutrymmet.

Någon annan som transportlöper som har tips på hur man kan lösa logistiken?
Tips på bra löparryggsäckar (som gärna rymmer en del)  mottages också!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jag använder en Osprey Raptor 10. Funkar bra på sommaren när man inte har så mycket med sig. Funderar på att skaffa en Osprey Talon 22 till vintern.

    SvaraRadera
  2. Tack för tips Kristian!
    22:an ser ut att rymma lite mer. Får ta en titt på den irl.

    SvaraRadera