måndag 17 oktober 2011

Ett par snabba kilometer

Det blev ingen transportlöpning idag eftersom jag var tvungen att få hem en hög med kläder som blivit liggandes på jobb.
Det fick bli en runda efter kvällsmaten istället. Av någon anledning blev jag riktigt sugen på att springa i mina huaraches idag och så blev det. Jag lyckades snöra dom riktigt bra för en gångs skull och de satt perfekt hela rundan!

Mer eller mindre exakt 5km avverkades på 31:47 vilket är drygt tio sekunder från personbästa.
Vädret var perfekt och det gick rätt lätt att springa.



[caption id="attachment_2001" align="aligncenter" width="359" caption="Glöm inte reflexvästen i mörkret!"]Reflexväst[/caption]

 

Nya kosten fortsätter att funka bra. Jag känner mig pigg och stark och det finns bra med "tryck" i benen.
Det blev lite av en pasta-dag idag, spaghetti med bönröra och ketchup till lunch och makaroner och tomatsås till kvällsmat. Innan och där emellan en del frukt, kaffe och vatten. Lite enformigt idag men gott!

Sist men inte minst vill jag passa på att gratulera John och Josefine som debuterade som marathonlöpare nu i helgen!
Extra kul var att John avverkade de 4,2 milen i FiveFingers, respekt!

4 kommentarer:

  1. Sliter det ej onödigt mycket på kroppen att springa t ex marathon ?

    SvaraRadera
  2. Hej Josef!
    Visst sliter det på kroppen men det gör mycket. Om det skulle vara slitsamt som i skadligt är nog väldigt individuellt. Finns ju folk långt över 60 bast som springer marathon, och som har sprungit i en herrans massa år.

    Man får lyssna på kroppen!

    SvaraRadera
  3. Dessi www.dessi.se31 oktober 2011 kl. 10:17

    Intressant! :) Helt klart att man får bättre tryck i benen av kolhydrater, iallafall innan man är omställd till fettdrift vilket kan ta en halv evighet :S


    Hur mår magen? Finns det vissa kolhydratskällor du föredrar framför andra? Jag tycker det är knepigt då min mage reagerar på det mesta som innehåller kolhydrater..

    SvaraRadera
  4. Hej @0e3030a16b946fa9b174833be2c3088a:disqus !
    Magen mår prima! Lite gasigt och bullrigt i början men det har lagt sig. Utan att gå in på detaljer fungerar magen och "nummer 2" smidigare nu tycker jag.
    Kroppen känns allmänt lättare och mer alert.

    Har inte laborerat jättemycket med vilka kolisar som funkar bäst men jag gillar frukt!
    Annars blir det en hel del gröt, bröd potatis och pasta ;)

    Äger ingen våg så jag vet inte hur vikten påverkats. Jag brukar mäta magens omfång på bredaste stället och det ligger kvar på samma +-1-2cm beroende på tid på dygnet ;)

    SvaraRadera