lördag 25 augusti 2012

*Trelleborgsloppet 2012 *

#projektbarfota #barfotalöpning

I årets upplaga av Trelleborgsloppet blev det tiokilometersrundan istället för femman. Största anledningen till det är att jag tänker försöka mig på #trelleborgsklassikern. Den innefattar förutom detta loppet sydkustloppet samt Sylvesterloppet.
Det blev en riktigt behaglig tur trots att vi fick en skur precis vid start. Regnet gav en skön svalkande effekt och upphörde efter en liten stund.
Jag körde med min promenadstrategi vilket gjorde loppet riktigt behagligt!
Största delen av banan är relativt barfotavänlig förutom ett par dagar bitar med steniga gruspartier.
Sluttiden blev 1:09-ish_(stängde av RunKeeper lite sent då jag frågade om min tid reggats, vilket den inte gjorde förra året..)_
Propellerkepsen var som vanligt väldigt uppskattad och gav många skratt längs vägen.
Jag kommer troligen välja tiokilometersrundan framöver då man får lite mer valuta för pengarna! :)

Detta var tredje loppet inom loppet (hihi ho ho) av tre veckor. Just nu har jag inga fler spikade lopp i sikte. Sneglar på tidslopp i Danmark lite längre fram..

God natt!



Google+: View post on Google+



Post imported by Google+Blog. Created By Daniel Treadwell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar