tisdag 19 oktober 2010

Buff!

Inte som i filmfestivalen för barn och ungdom utan som i plagget.

Jag har läst en massa positivt om "buffar" i diverse bloggar och forum så jag tänkte att jag fick ta och prova.
En Buff kan liknas vid en bit avklippt löpartights. De finns i hur många färger som helst och i olika material.

Man kan bära Buffen på lite olika sätt; som vindstoppare/halsduk, pannband eller runt handleden som svett-tork till exempel. Mer på Buff-Sveriges hemsida.

jag valde en svart i originalmateriel fast med tillägget reflex. Om man ska ut o springa i vintermörkret kan det vara bra att synas.

På hemsidan fanns det även dry-bags och prylsamlare som jag är slog jag till med ett vattentätt mobilfodral (som verkligen sitter som klippt och skuren till HTC Desire)


 

[caption id="attachment_827" align="aligncenter" width="179" caption="buff"]buff i utdraget läget och vattentätt prylfodral[/caption]

 

6 kommentarer:

  1. Haha, nja inte riktigt.. Tänkte att det kunde va en bra att ha grej vid ostadigt väder ;)

    SvaraRadera
  2. Vattentätt? Var tänkte du springa egentligen - på hjälmarens botten? :)

    SvaraRadera
  3. Buffs rule! :) Jag har fyra stycken (två original, en polar och en merino) och 5-åringen en med spiderman. Ull-varianten är riktigt skön.

    SvaraRadera
  4. Har hört mycket gott om ull-varianten! Blir kanske en sådan sen också. Det "vanliga" materialet är väldigt tunnt och sladdrigt men verkar flexibelt och starkt.

    SvaraRadera
  5. Jo, det är hållbart. Min äldsta är över 6 år och i bra skick.

    SvaraRadera
  6. Kul med nya prylar! :) Smart med reflex på buffen! Jag har en svart buff i någon slags ull men jag har inte använt den. Tänkte ha den runt halsen i vinter sen.

    SvaraRadera