lördag 16 oktober 2010

Morgonjogg i nära minusgrader

Kom precis hem efter en kort snabb runda i kvarteret. Termometern visade precis noll grader.

Jag har sedan förra veckan längtat efter att gå upp tidigt och springa i morgonsolen, vilket infriades idag. Jag tog på mig mitt funktionslinne med en armépolo över samt mina trekvartstights och mina nya löparhandskar. En mössa åkte på för säkerhetsskull. Har man nu dessutom vart lite krasslig borde det inte skada.

 

[caption id="attachment_814" align="aligncenter" width="300" caption="Vinterpremiär"]Vinterpremiär[/caption]

 

Jag trodde att det skulle vara lite bedövande att springa i så här kallt väder men,  tvärtom! Det sved faktiskt lite mer än vanligt under sulorna! Partiet med grus vid parken kändes nu som i början av min barfotakarriär - nästintill outhärdligt. Jag fick ta mig ut på cykelbanan där asfalten var len :)

Tyvärr började jag känna av min vänstra fotled/vrist som de senaste veckorna börjat värka. Insidan strax över knölen. Inte så man inte kan springa men framförallt efteråt gör det ont... suck.... Det är nu exakt två veckor till mitt 6h lopp och jag måste nog tyvärr hålla igen rejält med löpningen till dess om min fot ska palla.

För övrigt var det inte speciellt kallt. Vintern kommer nog vara uthärdlig. Sen ska jag inte lura mig själv, de kommande minusgraderna skojjar man inte bort och anledningen till att det var relativt behagligt ute idag beror nog en del på att det var ganska torrt såväl i luften som på marken.

Tack vare det torra vädret samt kylan blev fossingarna inte värst skitiga heller.

 

[caption id="attachment_816" align="aligncenter" width="179" caption="fossingen"]fossingen[/caption]

 

2 kommentarer:

  1. Strongt att ge dig ut när termometern visar runt nollan! :) Tycker själv att det är lite svårt att ge mig ut nu, motivationen tryter lite.

    SvaraRadera
  2. Det var mest ett test för att se hur det skulle gå i låga temperaturer. Solen var på väg upp och det var helt stilla ute. Det hjälpte till med motivationen! :)

    SvaraRadera