torsdag 17 mars 2011

The Barefoot Book

Idag var jag hos Peter igen på Torsokliniken. Jag måste göra ett rättande från benknäckarinlägget härförleden. Det är alltså i leden mellan benen vakumet uppstår och inte mellan musklerna! Peter hade läst mitt inlägg och poängterade detta idag. Rätt ska vara rätt! :)
Det blev ytterligare knäckande, eller justerande som det också kallas under dagens besök. Har fortfarande en obalans i bäckenet. Skillnaden i benlängd var inte lika märkbar idag så det går på rätt håll!

Idag fick jag hem en ny bok - The Barefoot Book (50 great reasons to kick off your shoes ) av Daniel Howell. Ni som inte känner till Daniel så går han också under smeknamnet the barefoot professor.

[caption id="" align="alignnone" width="368" caption="The Barefoot Book"]The Barefoot Book[/caption]

Daniel har en PhD i biokemi och är utbildad inom anatomi och mänsklig fysiologi.
Boken handlar inte om löpning utan mer om hälsofördelarna med att vara barfota generellt. Daniel visar och förklarar bland annat hur den mänskliga foten fungerar och hur fel skor negativt kan påverka fothälsan men även ens hållning och så vidare.

Jag har bara hunnit skumma igenom rubrikerna än så länge men ser verkligen fram emot att läsa den. Boken är drygt 150 sidor och ingen tung avhandling, vilket passar mig bra ;)

Dags att krypa ner och tända läslampan! (lite pinsamt att erkänna att man ibland lägger sig innan nio om kvällarna men så är livet som småbarnsförälder ;) )

God natt!

2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen boken! Alla som har fötter borde läsa den! :D

    SvaraRadera
  2. Kan inte mer än hålla med!!! :)

    SvaraRadera