söndag 8 maj 2011

Det närmar sig Göteborgsvarvet...

...Inte långt kvar nu. Ett litet problem kvarstår i planeringen. Eller ja, egetligen inte.. men jo, faktiskt.
Undertecknad var lite sent ute med tågbokningen till och från Götet. Resa dit är inga problem. Kommer vara framme runt 16:30 dagen innan. Resan hem däremot var lite knivigare. Alla tågresor var slut. Nu är det ju så att Öresundstågen går och på dom är inte alla platser bokningsbara vilket innebär att man köper biljett och hoppar på.

Nu är det kanske så att jag inte kommer vara ensam om att göra detta så jag måste planera för om det skiter sig. Det enda andra alternativet var buss.
Buss är ju inga problem det heller egentligen förutom att det endast fanns biljetter kvar till 02:55 avgången... Oh, well där är inte mycket att göra. Får rumla runt i Göteborg den natten.
(hehe, faktum är att jag gjort det förr då jag och en polare missade var bussen gick ifrån (den går inte från samma ställe som dagbussarna fyi..) men det är en annan historia.)

Jag slänger därför ut frågan här på vinst eller förlust; Har någon en plats över i bilen efter loppet den 21 Maj och har vägarna förbi Malmö/Lund? Jag startar runt 15:17 och innan man hunnit i mål, köat och hämtat ut sina grejjer lär väl klockan närma sig 18:30-19:00.

Nog om det...

Det blev litet sprunget nu i helgen. I går tog jag en försiktig tur, kroppen höll. Idag söndag kunde jag inte hålla mig och sprang en kortis igen.
Fotsulorna är lite ömma men ändå helt ok. Huden på tramdynorna har blivit rejält tjocka nu. Tror dock en blåsa är pågång på högran men inte så farlig så att jag oroar mig.

[caption id="attachment_1432" align="aligncenter" width="187" caption="Efter en kvällsrunda, barfota runt kvarteren."][/caption]

In other news..

Fick ett meddelande av brorsan idag: "Testade att springa barfota idag. Kändes riktigt bra!".
Han berättade att han gett sig på hela 2km helt barfota och lyckats dra på sig en blodblåsa på ena foten.
Det är nästan så att man fäller en tår :) Riktigt grymt jobbat!!
Brorsan har ganska nyligen kommit igång med löpningen och är också anmäld till Malmömilen i år! Tror inte det blir helt barfota för hans del men möjligtvis minimalistiskt om han hinner komma i form!
(Glöm förresten inte att du har chansen att vinna en startplats till Malmömilen, läs mer i detta inlägget)

...Allt för denna gången. Imorgon bär det av till Småland med jobb. Hoppas kunna avverka några kilometer i skogarna där.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar