fredag 20 maj 2011

Imorgon smäller det!

Folkfest, galenskap eller bara a shit load of runners helt enkelt. Göteborgsvarvet beskrivs på många olika sätt. Enligt deras sida är det över 59.000 löpare anmälda och dessa ska slussas iväg i olika startgrupper från och med 13:30 fram till 16:00.

Jag hamnade i startgrupp 13 och startar 15:18.
Skulle du av någon anledning vilja få live-uppdateringar via sms finns detta att tillgå via Göteborgsvarvet.
Vill man t.ex. följa mig sms:ar man
GV 49681

till nummer 727 00

Tjänsten kostar 30 spänn och Göteborgsvarvet kan inte garantera att alla beställningar går igenom..

Själv kommer jag försöka videoblogga lite fram till och under loppet så gott det går.
Ni följer mig då lättast på Projekt Barfota Live

 

[caption id="attachment_1470" align="aligncenter" width="300" caption="Packning!"][/caption]

Nu sitter jag här på golvet och rafsar ihop de sista prylarna jag ska ta med mig. Upplägget är att springa barfota givetvis. Ryggsäcken får åka med med förnödenheter (VFF Speed). Jag kommer ha med mig en tunn långärmad tröja och ett par tunna byxor också. Det kommer att väga lite men jag är rädd för att frysa när jag är framme.
Det finns väskinlämning på plats men eftersom jag måste ruscha till tåget direkt efteråt kommer jag att ha lämnat av min "stora" väska på centralen.
Jag vet inte hur stressigt det brukar vara med att hämta väskan efter målgång och hellre detta upplägget och chansen att slippa ta 02:55 bussen...

Om ett par timmar går tåget. Där blir det att checka in på hotellet och ge sig iväg och hämta nummerlappen! Ska sedan försöka möta upp med gänget jag åkte till Sydkustloppet med för kvällsmat tänkte jag.

Det väntar dock en liten överraskning på stationen när jag anländer, återkommer om det ;)

Bloggandet blir nog ganska spartant men håll utkik på livesidan, Twitter och Facebook!

Trevlig Fredag allesammans!

 

//Martin

10 kommentarer:

  1. Stort lycka till!

    SvaraRadera
  2. hej,

    Sydsvenskan här. Vi skulle vilja prata med dig. kontakta oss på 71234@sydsvenskan.se

    SvaraRadera
  3. Eller ring 040-281234

    SvaraRadera
  4. Nisse Erlandsson22 maj 2011 kl. 16:52

    Titta på dig själv! Du är en blekfet skåning som går runt göteborgsvarvet på ungefär 3 timmar, om du är förespråkaren för barfota löpning är det tydligt att det inte är något att satsa på. Du är en skam för alla löpare.

    SvaraRadera
  5. Din kommentar säger så mycket mer om dig som person än om mig som löpare...

    SvaraRadera
  6. Nisse Erlandsson22 maj 2011 kl. 19:46

    He he he

    SvaraRadera
  7. Fett jobbat! 21k barfota på asfalt, holy shit!
    Jag bävar för blodomloppet 5k imorgon.
    Planen är att springa barhudad utan backup.
    Ses vi där?

    SvaraRadera
  8. Hej @google-9adef1e8c6ecbe5ea742c1c48c9134f3:disqus  ! Ja, de sista 5-6km var inte en dans på rosor direkt ;)

    Kroppen är inte riktigt i form för ett lopp redan imorgon är jag ledsen att meddela. Hade det varit en vecka fram åtminstone...

    Jag önskar dig all lycka till och tummen upp för att du håller håller barfotafanan högt!
    Avslappnad och snabb på foten så kommer det gå galant!!
    Ser fram emot rapporten efteråt :)

    SvaraRadera
  9. Kollar in här flera ggr per dag för att få en uppdatering om ditt Göteborgsvarv! Du var grym som sprang hela barfota! :)

    SvaraRadera
  10. Jag ska försöka trycka ut del ett ikväll! Så mycket att skriva och så lite tid!
    Det var jättekul att läsa ditt inlägg @0e3030a16b946fa9b174833be2c3088a:disqus !!

    SvaraRadera